Hříchy mládí. První oficiální položka ve filmografii klasika světové kinematografie. Žánrově nevyhraněný hybrid kombinující tradiční gotický horor s prvky slasheru (film bývá také označován za spojovací článek mezi Psychem a Pátkem třináctého). Tehdy čtyřiadvacetiletý Coppola dostal od gurua začínajících filmařů Rogera Cormana příležitost ke své první plnohodnotné filmové režii. Corman požadoval snímek, který by těžil z popularity Hitchcockova přelomového filmu Psycho (1960). Coppola dle vlastního scénáře natočil nečekaně vyzrálý debut – talent se zkrátka nezapře. Z minima dokázal vytěžit maximum a vtiskl snímku svébytný styl, povyšující jej nad běžnou béčkovou produkci. Černobílý materiál, pečlivá práce se světlem, trpělivé budování atmosféry, decentní erotika, strašidelná hudba. Zvláštní pozornost zaslouží originální scény snímané pod vodou.
Irsko. Členové rodiny Haloranů se scházejí ve svém gotickém sídle ke každoročnímu uctění památky Kathleen, která jako dítě před lety za záhadných okolností utonula v jezírku. Příležitost jistě neveselá, ve hře jsou navíc složité vztahy mezi jednotlivými členy rodiny a otázka dědictví. Atmosféra houstne a v té chvíli na scénu vstupuje psychopatický vrah se sekerou...
Z hereckého ansámblu nejvíce zaujme Luana Andersová v roli chamtivé Louise, zejména pak ve scéně nočního koupání v rozkošném prádélku, a Patrick Magee, později známý například jako vyšinutý pan Alexander z Kubrickova Mechanického pomeranče (1971), coby nevyzpytatelný doktor Caleb.