Jeden z filmů, které Quentin Tarantino hrdě uvádí coby inspirační zdroje pro svůj proslulý epos Kill Bill, vychází z klasického exploatačního konceptu „znásilnění a pomsta“, ale dovádí klíčové motivy snímků o mstících se ženách až do mezních hranic. Dívka z venkova, která v dětství následkem znásilnění oněměla, je během cesty do města omámena krutým pasákem. Ten ji učiní závislou na drogách, čehož využívá jako motivaci, aby pro něho pracovala. Po sérii dalších bestiálních událostí začne dívka plánovat pomstu. Vpravdě „drsný film“ si zaslouží pozornost mimo jiné díky scénám, v nichž je hrdinka nucena k prostituci. Ty totiž zahrnují detailní pornografické záběry kopulací, které mají diváky znechutit a následně ospravedlňovat hrdinčinu krvavou vendetu.
Švédský režisér Bo Arne Vibenius začínal jako asistent režie na filmech Ingmara Bergmana (např. na estéty adorované Personě) a Thriller točil jako záměrně skandální dílo, jímž chtěl pokrýt finanční ztrátu svého předcházejícího filmu pro dětské publikum. Snímek proto vedle zmíněných pornografických postupů obsahuje všechny myslitelné atrakce exploatační kinematografie od motivu drogové závislosti přes akční scény až po gore záběry (punc legendy získal záběr vyříznutí oka, který byl údajně natáčen bez triků za použití mrtvoly). Hlavní roli ztvárnila mezinárodně populární švédská hvězdička erotických snímků Christina Lindberg, pro niž byl Thriller fenomenálním vyvrcholením její kariéry. Film byl ve Švédsku zakázán a v dalších zemích neprošel přes ratingové komise.