Splatterová komedie Re-Animátor je jedním z rozkošně zmutovaných a agresivních dítek módy ultrabrutálních hororů z počátku osmdesátých let. Dnes už klasické žánrové dílo o zapáleném experimentátorovi Herbertu Westovi, který ve jménu vědy vyrábí násilnické zombie, vzalo elementy klasických hororů třicátých a šedesátých let (šílení vědci a jejich tajuplné substance s magickými účinky) a zkombinovalo je s novou zálibou v excesivní tělesnosti, krvavých efektech a černém humoru. Těžko říct, jestli by se film líbil mistru kultivované „kosmické hrůzy“ H. P. Lovecraftovi, podle jehož povídky vznikl, každopádně do tradice vzešlé z makabrózní grotesknosti literárního subžánru weird fiction dokonale zapadá. Vedle slastně afektovaného Jeffreyho Combse v roli Herberta Westa, jehož výkon si v ničem nezadá s nejlepšími výstupy Bély Lugosiho, je třeba docenit skvělé splatter efekty od původem japonského trikaře s výmluvným pseudonymem Screaming Mad George nebo hudbu Richarda Banda, která z motivu vykradeného z Hitchcockova Psycha (1960) dělá zálibně monstrózní kabaret. Re-Animátor je také prvním plodem spolupráce pozdějších stálých kumpánů, režiséra Stuarta Gordona, producenta Briana Yuzny a majitelů filmového studia Empire Pictures bratrů Bandových. Díky tomuto filmu se Gordon s Yuznou stali nejuznávanějšími filmovými adaptátory Lovecrafta, kteroužto pověst potvrdili dalšími snímky jako Nevěsta Re-Animatora (1990), Návrat Re-Animátora (2003), Ze záhrobí (1986), Dagon (2001), Necronomicon (1994) nebo epizoda Sny v čarodějném domě ze seriálu Mistři hororu (2005).