Těžko bychom hledali vhodnější otrlý titul, který uctí den připomínající stávku newyorských švadlen z roku 1908 a boj za práva žen, než tento polozapomenutý skvost z produkce nesoudného mogula Menahema Golana a jeho továrny na béčkové sny Cannon Films. Labužnický brak Amerika 3000 představuje na jedné straně koláž esenciálních prvků osmdesátkového nevkusu (v čele s olbřímími trvalými a synťákovými riffy), ale současně se vyjadřuje k dobovému boomu feminismu. Vyprávění nás zavede do světa po nukleární apokalypse, kde zbytky lidstva přežívají v podmínkách podobných době železné pod vládou matriarchátu. Ženy, zaštítěné svazáckými slogany o zachování světového míru, se staly vládkyněmi a bojovnicemi, zatímco muži byli degradováni na úroveň podřadných tvorů se statutem otroků a nástrojů k rozmnožování. Jelikož je ale pod scénářem podepsán chlapák David Engelbach, autor námětů pro steroidový rodinný doják se Stallonem Do útoku či fašounskou ódu na občanskou spravedlnost Přání zabít 2, můžete si být jistí, že tato hierarchie nebude mít dlouhé trvání. Jeho vize války pohlaví, která směřuje k poselství, že by ženy měly s muži dělat zcela jiné věci, než bojovat, evidentně měla znevažovat snahy feministického hnutí, jež se tou dobou utápělo v komplikovaných teoriích. Při tom ale přináší nechtěně zábavnou karikaturu reaganovské Ameriky coby země tupého machismu a siláckého militarismu. Přijďte si tuto laskominku vychutnat v plné old-school parádě formátu VHS, jak jinak než s genderově vyváženým simultánním překladem v podání našich dabérských hvězd Šárky Bifidus a Ctirada Vokurky.