Texaský masakr motorovou pilou se v sedmdesátých letech stal vzorem pro celou řadu hororů, které se předháněly v předvádění zdegenerovaných a vyšinutých venkovanů masakrujících městskou mládež, jež měla (a mnohdy stále má!) neoprávněný pocit, že si je jejich rurální spoluobčané nebudou plést s dobytkem určeným na porážku. Snímek Motel Auvajs (pro případ, že vám název připadá lehce retardovaný, vězte, že se jedná o sofistikovanou slovní hříčku) ale není jen další tuctový koblížek na hnojišti americké venkovské exploatace. Tvůrci totiž notně přitlačili na pilu absurdity a pojali své dílo jako parodii, která si ovšem v brutalitě i grotesknosti nezadá se svými vážnými předchůdci. Farmář Vincent Smith a jeho sestra Ida, mimo jiné též vlastníci zapadlého motelu Čauvajs (odtud ona důvtipná slovní hříčka v českém názvu filmu), mají k přespolním podobně vřelý vztah jako rodinka kanibalů z Texaského masakru, až na to, že namísto barbarských řeznických postupů na ně aplikují kultivovanější agrární metody. Zasazují totiž své oběti do lidského záhonku, pomocí pečlivých pěstitelských technik je nechávají uzrát a teprve následně přikračují k finální, pravda poněkud drastické, sklizni. A pokud se něco zvrtne, přijde ke slovu vše přehlušující řev motorové pily a hrůzu vzbuzující maska vyrobená z prasečí hlavy.