Móda superhrdinských komiksových filmů si našla cestu i na Festival otrlého diváka. Namísto tajtrlíků ve spandexu a úmorných změtí pixelů ovšem u nás dostanete vskutku opulentní podívanou, plnou poctivých kutilských triků, bojových umění, gore efektů a neředěného hrdinského patosu. Indonéská filmová adaptace komiksů o lidovém hrdinovi Jakovi Sembungovi je typický produkt tamní populární kinematografie, kde si primitivní kultura prodchnutá pověrami a upřímnou bázní vůči černé magii podává ruce se západními vlivy. Titulní národovecký geroj tak bojuje za utiskované rolníky proti despotickým holandským kolonizátorům, přičemž jeho pouť náramně připomíná martyrium Ježíše Krista. Jenže zatímco křesťanský spasitel si nakonec v klídku dáchnul na kříži a pak ho čekala pohodička v nebíčku, Jaka po přibití ke zdi ještě projde děsy černé magie v čele s proměnou v prase a následně musí podstoupit náročný trénink, aby mohl vlastnoručně vypráskat celou armádu i v jejím čele stojící bojové černokněžníky. Ve stylové rovině si indonéští filmaři vypůjčují postupy inscenování soubojů z hongkongských a japonských akčních filmů, gore efekty z italských krváků i hudbu ze spaghetti westernů a spojují je s typicky lokálním kýčovitým melodramatem a naivními speciálními efekty. Výsledkem je až karnevalově zjitřený amalgám, kde se komiksová přemrštěnost snoubí s naivní mystikou i morytátovou tělesností a který diváky naplní údivem nad fantasmagorickými situacemi oproštěnými od logiky a racionality.