Festival otrlého diváka

 

PROGRAM

FILMY

ZNĚLKY

PARTNEŘI

O NÁS

VZPOMÍNÁME

PRESS

ENGLISH

 

Takový byl Festival otrlého diváka 2022

Úvodní slovo

„Chodili spolu z čisté lásky a sedmnáct jim bylo let,“ zpívá se v jedné notoricky známé české písni. Ano, drazí otrlí přátelé, je to tak. Náš festival filmů z lahodně zamřelého okraje světové kinematografie se co do počtu konaných ročníků letos ocitne v oné věkové kategorii nemravy s oblibou označované jako sladkých sedmnáct. Příležitost je to o to sladší, že jsme se s vámi pořádně neviděli dlouhé dva roky. A co si budeme povídat, aby čistá láska pomalu neodumřela v polovičatém vztahu na dálku, potřebuje intenzivní osobní kontakt, nejlépe hezky tělo na tělo. Vědomi si tohoto základního postulátu všech vztahových poradců, partnerských terapeutů, životních koučů a dalších inženýrů lidských duší, jsme se rozhodli naše společně trávené intimní chvíle v láskyplném objetí kina Aero protáhnout o celý jeden den navíc. A co že jsme to pro vás, milá otrlá lumpidla, letos připravili? K přistání na žižkovském dvorku se chystá téma, které už nějakou dobu poletovalo v ovzduší, ale teprve psychedelická absurdita naší z kloubů vymknuté současnosti náležitě nakypřila půdu a nabudila nervové synapse k jeho optimální konzumaci. Negativní a zlé psychedelii všude kolem nás hodláme čelit psychedelií otrlou, veskrze léčivou, která vás, jak pevně doufáme, spolehlivě vytáhne z hlubin bad tripu do výšin brakové euforie. Podoben dealerovi program nabízí širokou škálu kinematografického matroše, v níž by si měli najít to své i ti nejzpovykanější filmoví závisláci. Podávat se budou látky povzbuzující, uklidňující, halucinogenní, hypnotické, topořivé i zcela oblbující. Je libo klasiku? Máme. Nebo raději něco nového a nevyzkoušeného? Račte si vybrat. A pro ty nejzoufalejší smažky přistavíme již tradiční filmový hovnocuc s ochutnávkou těch nejvybranějších splašků. Rovněž tradičně se můžete těšit na jednohlasé i vícehlasé simultánní dabingy, interaktivní projekci a další cirkusácké kejkle, které ze sledování filmů v kině učiní jedinečný zážitek, jaký jinde nenajdete. Přijměte tedy pozvání do oblíbeného žižkovského biografu, který se na sedm dní a nocí promění v diskrétní klub, kde budeme moci pěkně pospolu nerušeně holdovat svému návyku. Ale dost řečí, pojďme se společně odpálit až někam do stratosféry. A do té lásky bez nadsázky se vejde celý širý svět.

Bilance

Po roční prodlevě vynucené covidovou pandemií se plnotučný sedmnáctý ročník Otrlce rozprostřel na své domovské scéně v kině Aero dokonce v o den delší varianě, a to od pondělí 28. února 2022 do neděle 6. března 2022. Naducanější program přinesl celkem osmnáct celovečerních bijáků.
Hlavní interní událostí z fáze příprav ročníku bylo nelítostné smazání YouTube kanálu festivalu, které následovalo v návaznosti na nahrání upoutávek na filmy z plánovaného programu. Že prý obsah videí neodpovídá zásadám tamní komunity – a to jsme si při tom dali takovou práci, aby některé explicitnější upoutávky potěšili tamní cenzory. Promptně jsme tedy přesídlili na vstřícnější Vimeo, kde v průběhu nadcházejících měsíců až let budeme restaurovat archiv upoutávek filmů a znělek Otrlce.
Samotný festival pak už proběhl bez problémů a nabídl tradičně různorodou směsku otrlostí napříč věky, žánry i způsoby uvedení. Zastřešujícím tématem sedmnáctého ročníku byla psychedelie, a to nejen ve smyslu filmů tematizujících užívání psychotropních látek, ale především v obecnějším významu změn vědomí navozených libovolnými prostředky a cestami. Což ještě umocňovaly přidané atrakce a vychytávky jednotlivých projekcí. Pozdně padesátkový gimmickový biják Hypnotická bulva tak dostal rozverně i aerobně intenzivní interaktivní podobu. Exploatační klasika Mařena šlukuje se díky živému dabingu i tematické přednášce stala náležitě zastrašující osvětovou projekcí, jež varovala před hrůznými následky užívání marihuany.
Podobně dabing a živé zpěvy umocnily atmosféru rebelantské australské muzikálové divočiny Synové ocele. Naopak ve zmatečném počinu Bubáci diváci s živým dabingem absolvovali o chloupek soudržnější byť značně zběsilejší dějovou linii oproti originálu. Zapomenutou patlalskou nesoudnost Šampíčko a kulky zase doprovodilo historicky první otrlecké bingo, při němž tekl proudem titulní šumivý mok.
V programu pochopitelně nechyběl ani maskot festivalu El Santo, jehož lokální fanklub se rok od roku rozrůstá, jak lze usuzovat z přibývajícího množství diváků v luchadorských maskách. Vedle výběru z aktuálních novinek pak festival představil také různorodé klasiky svých příslušných kategorií. Na plátně se tak zaskvěla hororová Suspiria, fantasmagorická Krutost podvědomí, retardačně komické Prci, prci, joysticky i výjimečný mix mainstreamové lidové komedie a porna v dánském Agent 69 Jensen: Ve znamení štíra.
Po skončení hlavní části festivalu se zlomek realizačního týmu vydal na tradiční kajícnou pouť po regionech. Ozvěny Otrlce proběhly v Brně, Hradci Králové a Olomouci, přičemž tam dovezly nejen výběr z letošního programu, ale také připomínku předchozího před-covidového ročníku.

Fotky

Průběh festivalu na Facebooku kina Aero
Pohled do zákulisí na Facebooku kina Aero
Výzdoba festivalu na Facebooku kina Aero

Promo materiály

Podzimní sklizeň 2022:
- Tisková zpráva k 17. ročníku přehlídky (pdf)
- Plakát 17. ročníku (jpg)
- Texty anotací z programu 17. ročníku (Google docs)

 

 

Tak šel čas
 

18. ročník (2023)

Podzimní sklizeň 2022

17. ročník (2022)

Podzimní sklizeň 2021

Online nouzovka 2020/2021

16. ročník (2020)

Podzimní sklizeň 2019

15. ročník (2019)

Podzimní sklizeň 2018

14. ročník (2018)

20 let Aera: Otrlá neděle (2018)

Podzimní sklizeň 2017

13. ročník (2017)

Podzimní sklizeň 2016

12. ročník (2016)

Podzimní sklizeň 2015

11. ročník (2015)

Halloweenský speciál 2014

10. ročník (2014)

Dušičkový speciál 2013

9. ročník (2013)

8. ročník (2012)

7. ročník (2011)

6. ročník (2010)

5. ročník (2009)

4. ročník (2008)

3. ročník (2007)

2. ročník (2006)

1. ročník (2005)

 

 

Licence Creative Commons
Webové stránky Festivalu otrlého diváka podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License.