Sorry, no English text available at the moment, but feel free to read the Czech one:
Konec 19. století. Americký novinář Christopher (Billy Drago, kterého uvidíme i v nové verzi Cravenovy klasiky Hory mají oči) se vrací do Japonska, aby našel svou dávnou lásku, kterou před lety opustil. Zoufalé hledání ho zavede až na tajuplný ostrov obývaný prostitutkami a démony. Zde se ponoří do příběhu plného násilí, krutosti a perverze a dozví se více, než by si přál... Otisk vznikl původně jako televizní film v rámci projektu americké kabelové stanice Showtime Mistři hororu, který poskytl prostor legendám hororového žánru. Příspěvky natočili velikáni jako John Carpenter, Dario Argento, Tobe Hooper, Joe Dante nebo Stuart Gordon. Miikemu v této vybrané společnosti zajistil místo jeho starší snímek Konkurs (1999), u nás je spíše známý jako autor gangsterského krváku Ichi the Killer (2001), uvedeného na DVD Levnými knihami. Miike dokáže ve svých dílech geniálně spojit brakovou brutalitu a přímočarost s absolutní filmařskou profesionalitou a experimentální filmovou formou. Ve Spojených státech ale narazil. Otisk, původně plánovaný jako vyvrcholení první série Mistrů hororu, nakonec jako příliš kontroverzní uveden nebyl. Následovalo úspěšné tažení po filmových festivalech, japonská filmová distribuce a konečně DVD premiéra v USA.
Snímek je těžké žánrově zařadit. Miike přechází od tradičního kaidanu, klasického japonského duchařského příběhu, k extrémnímu body hororu s atmosférou surrealistického experimentu. Množství tabu, kterých se snímek dotýká, lze číst jako seznam položek, které by dozajista rozlítily průměrného amerického televizního konzumenta: vražda, incest, znásilnění, domácí násilí, prostituce, potraty, mučení, bondáž, pedofilie... To vše servírované s nevšedním výtvarným citem. Takashi Miike své publikum rád šokuje. A ve svém oboru je mistr!